donderdag 13 maart 2014

D66 landelijke bustoer in Gorredijk en Drachten

De landelijke D66 bustoer deed 13 maart Fryslân aan. Om 11 uur kwam de bus aan in Gorredijk. Daar kreeg het gezelschap, waaronder landelijk voorzitter @FleurGraeper, Tweede Kamerleden @WouterKoolmees en @KeesVerhoeven en een aantal lokale ondernemers en D66 vrijwilligers een rondleiding.

Eerst werd het innovatieve Ziuz (www.ziuz.com) bezocht.  Hier maken eigenaren Gerrit Baarda en Ed van den Brand innovatieve software en machines op basis van visuele intelligentie.  Deze wereldmarktleider uit Gorredijk (!) blinkt uit in gedrevenheid en enthousiasme. Een prachtig bedrijf om mee kennis te maken zo vlak bij huis. Voor de politie maakt men o.a. detectiesoftware voor het herkennen van seksueel ongewenste afbeeldingen en videocamera’s die zonder infra rood,’s nachts goede opnamen kunnen maken. Voor de medische wereld heeft men een machine ontwikkeld dat de dagelijkse medicijnen controleert die apothekersgroothandels op patiëntnaam  in plastic inname verpakkingen stoppen.

Daarna ging het gezelschap via een korte rondleiding door het centrum naar Rinsma Fashion (www.rinsmafashion.nl). Rinsma is sinds een jaar Hofleverancier. Het bord siert met trots de gevel. Het echtpaar Gerk Jan en Coby Rinsma gaf het gezelschap een rondleiding en vertelde over het ondernemerschap in de retail. Naast de webwinkel, lukt het Rinsma nog steeds uitstekend om klanten vanuit heel Nederland naar de winkel te krijgen, door een breed assortiment en uitstekende service en bediening. Tijdens een ‘luisterlunch’ werd informatie gedeeld over de retail en de ondernemerssituatie in een kern van 7.000 inwoners.

’s Middag’s stond een flyeractie op het programma in het centrum van Drachten. Onder leiding van Kees Verhoeven bezocht de campagnebus het winkelcentrum en trad in gesprek met het winkelend publiek.

Ter zelfde tijd bracht Wouter Koolmees met een gezelschap een bezoek aan een van de bedrijven van het Innovatie Cluster Drachten (www.icdrachten.nl), het bedrijf WhisperPower (ww.whisperpower.nl). Daar werden we ontvangen door CTO Martijn Favot. Whisperpower maakt ”Green Energy Sollutions”. De vraag stond centraal: “Wat is het energieverbruik en energiebesparing van de innovatieve duurzame productie en producten van WhisperPower in vergelijking met conventionele technieken en producten”.

Al met al goede voorbeelden van Innovatieve bedrijven die zorgen voor de duurzaamheid, vernieuwing, groei en werkgelegenheid waar D66 voorstander van is!

zie ook: www.dewoudklank.nl