maandag 30 januari 2017

D66 Smallingerland op congres 105

Een hoopvol congres

Zaterdag 28 januari was ik op het D66 congres te Nieuwegein. Het congres stond in thema van de verkiezingen. Er waren interessante sessies over bijvoorbeeld pioniers in het onderwijs en het bestrijden van populisme. De toon van hoop en optimisme was krachtig. Wij zingen een ander lied dan de populisten. Wij zingen ons eigen lied.

Ons lied

Een lied waarin ook erkenning is voor de verliezers van de globalisatie. Een lied van hoop en vooruitgang. Van goed onderwijs voor de jeugd en een eerlijke kans op werk voor iedereen. Toen ik naderhand daarover nasprak met een van onze eerstekamerleden begon het mij te dagen. Verrek, dacht ik. We kunnen dit nog wel eens winnen. We hebben nog een aardige kans om de grootste te worden.

Dat komt goed uit, want volgens Sjoerd Sjoerdsma worden dit de belangrijkste verkiezingen ooit. Ook in Smallingerland zullen we campagne voeren voor een beter, mooier Nederland. Of we nou winnen of niet, na dit congres ben ik er heilig van overtuigd: D66 krijgt het voor elkaar.