Kandidatenlijst

In maart 2018 zijn er weer verkiezingen! De lijsttrekker is huidig wethouder Ron van der Leck. De nummer twee op de lijst, Roy Postma (22) is al langer actief voor D66, zowel binnen Smallingerland als daarbuiten. Als student bestuurskunde en echte Drachtster weet hij wat er speelt. Ook heeft hij ervaring opgedaan bij de Bewonersraad Friesland, in medezeggenschapsraden op onderwijsinstellingen en als voorzitter van de Jonge Democraten Fryslân. De nummer drie op de lijst is de jongste, maar zeker niet iemand met de minste ervaring. Sjirk Bruinsma (18), zit op dit moment in 6VWO en legt daar mede de basis voor de nieuw inhoud van het lespakket Fries op het Drachtster Lyceum. Ook is hij als fractiesecretaris een frequent bezoeker van de raadsvergaderingen. Evan Meijer (27) is vierde op de lijst. Hij is docent maatschappijvakken en vader van (straks) twee kinderen. Evan heeft ervaring in het jongerenwerk en culturele werk.

Dit is de volledige lijst:

1. Ron van der Leck
  2. Roy Postma