Het concept-programma van D66 Smallingerland

Wij willen vooruit. Het is tijd voor een nieuw begin. De afgelopen jaren heeft Smallingerland stilgestaan. Wethouders werden ontslagen, er was ruzie in de gemeenteraad en er is weinig bereikt, behalve een lege schatkist. Daarom is het tijd voor nieuw leiderschap. Tijd voor een gemeente die klimaatverandering aan gaat pakken, mensen helpt die het nodig hebben en huizen bouwt om in te wonen.

Ons concept-verkiezingsprogramma geeft in begrijpelijke taal het antwoord op de vragen van vandaag en morgen, geeft iedereen de vrijheid om zichzelf te zijn en is onze inzet voor de komende vier jaar. We zijn er erg trots op. Het is groener, ambitieuzer en begrijpelijker dan ooit.

Keer op keer lieten we de afgelopen jaren zien dat wij de partij zijn voor de inwoners die tussen wal en schip vallen, tegen klimaatverandering en van het samenwerken voor de toekomst. In dit programma is dat niet anders. Sterker nog, er staan zelfs uitspraken in van andere partijen over hoe we samen Smallingerland gaan veranderen. Nieuw leiderschap begint hier.

Het is nu aan de leden van D66 Smallingerland om te besluiten over ons verkiezingsprogramma. In hun mail vinden de leden de uitnodiging voor de AAV op 16 december. Amendementen indienen kan tot 9 december via de link in de mail.

Let op: Onderstaande versies zijn nog een concept. Er is nog niet door alle benaderde partijen bevestigd dat zij een uitspraak willen doen in ons verkiezingsprogramma. Ook de opmaak kan nog veranderen.

Gepubliceerd op 15-11-2021 - Laatst gewijzigd op 18-11-2021