Nieuwe ontwikkelingen

Het gebrek aan een treinstation speelt al jaren in onze gemeente. D66 wil dat de mogelijkheid voor een treinverbinding of andere meer innovatieve verbinding weer onderzocht en uitgewerkt wordt. Met behulp van de nieuwste technologie komt een trein voor onze gemeente dan toch eindelijk in zicht. Ook wil D66 graag dat Smallingerland een proeftuin wordt voor een andere nieuwe technologie: de zelfbesturende auto.

Ook op het water zijn er nieuwe ontwikkelingen. Boten worden groter en sneller. Dat is aan de ene kant fijn, want daardoor is onze industrie bruisend. Echter, het brengt ook gevaren met zich mee voor recreatie op het water. Daarom wil D66 een gedegen integraal onderzoek naar een extra vaarweg voor beroepsvaart naar Drachten. Zo kan de veiligheid van zowel de beroepsvaart als de recreatievaart worden verbeterd. Daarnaast willen we dat Smallingerland de visie Waterfront omzet naar concreet beleid, zodat onze gemeente nog aantrekkelijker wordt voor mensen die hier komen met bijvoorbeeld hun zeilboot.

Laatst gewijzigd op 28 januari 2018